• سؤالات متداول

- نحوه صدور مجوز آموزشگاه موسیقی چگونه است؟

داشتن مدرک تحصیلی حدأقل لیسانس، ترجیحاٌ مرتبط با رشته موسیقی و ارائه سوابق و مستندات  مبنی بر فعالیت در بخش موسیقی. متقاضی می بایست درخواست اولیه خود را به اداره شهرستان مربوطه ارائه نماید که پس از تکمیل فرم های مربوطه، پرونده و در شورای نظارت بر آموزشگاه های هنری استان مطرح گردیده و در صورت موافقت به شورای عالی ارسال می گردد.

- نحوه صدور مجوز اجرای موسیقی صحنه ای چگونه است؟

در صورتی که اجرا در سالن های زیر پانصد نفر باشد سرپرست گروه ضمن هماهنگی با سالن مربوطه، درخواست خود را به همراه نمونه کار تصویری گروه و تکمیل فرم تقاضای اجرای موسیقی صحنه ای و لیست قطعات به اداره شهرستان مربوطه ارائه نماید .سپس  درخواست در شورای موسیقی استان مطرح گردیده در صورت موافقت مجوز صادر می گردد. در خصوص سالن های با ظرفیت بالای پانصد نفر، صدور مجوز تنها برای شرکت های فرهنگی و هنری می باشد که مجوز های لازم را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده باشند.

- نحوه عضویت در خانه موسیقی و بیمه هنرمندان چگونه است ؟

متقاضی درخواست عضویت میبایست به سایت خانه موسیقی مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را بارگذاری کنند.

جهت بیمه هنرمندان با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنرمندان، عضویت این صندوق را دریافت کرده و جهت ادامه روند به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمایند.

- نحوه تمدید و تغییر مکان آموزشگاه های آزاد موسیقی چگونه است ؟

متقاضی ضمن ارائه مستندات مبنی بر فعالیت مستمر آموزشگاه موسیقی و تکمیل فرم های گزارش سه ماهه به انضمام تأییدیه اماکن، به ادارات شهرستان مراجعه نموده، پرونده تکمیل گردیده و به اداره کل ارسال می گردد پس از کارشناسی پرونده به دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری ارسال می گردد.

- نحوه صدور مجوز اجرای صحنه ای در سفره خانه های سنتی چگونه است؟ 

مدیریت سفره خانه سنتی که دارای پروانه کسب از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد می تواند درخواست خود را به اداره شهرستان مربوطه به انضمام نمونه کار تصویری اعضای گروه موسیقی ارائه نماید. پس از ارائه درخواست اداره شهرستان موظف است استعلام های لازم (حراست، عدم اعتیاد و سوء پیشینه) را گرفته سپس پرونده به اداره کل ارسال می گردد. پس از بررسی و کارشناسی پرونده مجوز مربوطه صادر می گردد.

- شرایط و نحوه تأسیس استودیو صدابرداری چیست ؟

داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های صدابرداری، الکترونیک، کامپیوتر، برق و الکترونیک، مخابرات و یا رشته های همطراز . ارائه مستندات در حوزه صدابرداری توسط متقاضی به اداره شهرستان مربوطه و پیگیری از اداره کل.

- شرایط و نحوه تأسیس شرکت  تهیه،تولید و تکثیر آثار صوتی چیست ؟

داشتن حدأقل مدرک لیسانس (ترجیحا مرتبط با رشته موسیقی) و ارائه مستندات فعالیت در حوزه موسیقی و تولیدات موسیقایی، توسط متقاضی به اداره شهرستان مربوطه و پیگیری از اداره کل. 

- نحوه أخذ مجوز تک آهنگ چگونه است ؟

متقاضی برای دریافت مجوز تک آهنگ می تواند شخصا به سایت دفتر موسیقی مراجعه نماید.

- نحوه أخذ مجوز آلبوم موسیقی چگونه است ؟

متقاضی برای دریافت مجوز آلبوم موسیقی باید از طریق شرکت های تهیه، تولید و تکثیر آثار صوتی اقدام نماید.

- نحوه خروج ساز از کشور چگونه است ؟

کلیه ساز هایی که از دسته ساز های غربی محسوب شوند برای خروج از کشور نیاز به اخذ مجوز از ادارات کل دارند.

-ساز های سنتی ایرانی چنانچه از نظر قدمت و ساخت جزء میراث فرهنگی محسوب نشوند نیاز به اخذ مجوز ندارند و خروج شان از کشور آزاد است.

- نحوه أخذ درجه هنری در رشته های مختلف چیست؟

متقاضی ضمن تکمیل فرم های مربوطه، مستندات لازم جهت ارائه به شورای ارزشیابی هنرمندان را به کارشناس مربوطه اداره کل تحویل داده تا پس از بررسی اولیه، پرونده به شورا ارسال گردد.

 - مراحل أخذ مجوز اجرای نمایش چیست؟

تهیه سه نسخه متن نمایش به همراه فایل  word  یا pdf  اثر همراه درخواست اجرا و تکمیل فرم مربوطه و ارائه به اداره شهرستان، دریافت تأییدیه متن از طرف شورای نظارت و صدور پروانه نمایش شهرستان، درخواست بازبینی نمایش توسط کارگردان پس از تأیید متن، درخواست مجوز اجرا پس از بازبینی و تأیید شورای نظارت.

- شرایط تأسیس آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی چیست؟

داشتن مدرک مرتبط لیسانس و بالاتر یا داشتن سوابق تجربی قابل قبول، داشتن شرط سنی ٢٥ سال تمام درصورت أخذ بودن و 27 سال تمام درصورت مجرد بودن، ارائه کارت پایان خدمت.

- روند تمدید مجوز آموزشگاه چگونه است؟

درخواست مدیر مسئول، به همراه کپی مجوز قبلی و ارائه گزارش های سه ماهه آموزشگاه به اداره شهرستان، ارسال پرونده به اداره کل و طرح در کمیته صدور مجوز و در صورت تأیید ارسال پرونده به تهران، صدور مجوز ٥ ساله.

- شرایط شرکت در جشنواره های تئاتر چیست؟

جشنواره تئاتر استانی صرفاً مختص آثار نمایشی تولید شده هنرمندان استان که اجرای عمومی آن ها به انجام رسیده، خواهد بود. لذا گروه­هایی که حد فاصل زمانی یک سال تئاتری (از پایان جشنواره قبل تا پیش از جشنواره بعدی)، آثار خود را تولید کرده و اجرای عمومی داشته­اند، می­توانند متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استان باشند. 

- برای دریافت مجوزهای مربوط به رسانه های برخط و دیجیتال، تکثیر cd آموزشی و بازی رایانه ای و ... به کجا باید مراجعه شود؟

کلیه مجوزهای مربوط به فعالیت های دیجیتال و رایانه و سایت ها و ... توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به متمرکز و با مراجعه به پایگاه اینترنتی  www.samandehi.ir انجام می شود و هیچگونه خدمات حضوری در این اداره کل صورت نمی گیرد.

کلیه حقوق این پورتال متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد
logo-samandehi
شعار سال 98